Our Company


English Solutions is based in Batam, Indonesia and offers modern and vibrant education to boys and girls in Pre-School, Primary, Secondary and High School, Adult Learning and practical, skill orientated Corporate Training.

Our curriculum is based entirely on the Cambridge University Press series of books that allows pupils to explore the breadth and depth of English.

Work is underpinned by a highly qualified and dedicated teaching body. Native English speaking teachers are supported by highly qualified local teachers to create a safe learning environment. Small class sizes and low student to teacher ratios mean that pupils can receive the support they require to make good progress

The school enjoys a day to day life of not only study but playing games and having fun instilling English speaking confidence in our students so that they will not only understand but utilize what has been taught to them ensuring that it is completely assimilated.

Corporate training is offered to companies that are looking to improve the internal communication of their company.

Business courses are dynamic, intensive, practical and skills based. We recognize that not all businesses are the same and the courses need to be flexible enough to reflect the needs of the participants

Whatever your language or experience level, our objective is always the same: to give you the skills and confidence to use what you have learned immediately and effectively.

You deserve the best, which is exactly what our learning centre offers!

Perusahaan Kita

English Solutions merupakan pusat pembelajaran Bahasa Inggris yang berbasis di Batam, Indonesia yang menawarkan pembelajaran (les) bahasa Inggris dengan cara yang moderen kepada anak – anak kita mulai dari PG, SMP, SMA, Dewasa, serta pelatihan ke kantor - kantor yang membutuhkan pelatihan bahasa Inggris

Kurikulum kita seluruhnya berbasis “Cambridge” yang dimana sudah terkenal mendunia, sehingga membantu murid – murid kita dapat menggali kedalaman Inggris yang sesungguhnya

Tenaga kerja dan tim kita yang professional. Guru asing (guru bule) yang dibantu oleh guru lokal professional yang sudah berkualifikasi di bidangnya. Tim kita merancang kelas dengan maksimal 9 murid per kelas sehingga setiap murid mendapat fokus masing – masing dari guru yang diyakini dapat sangat membantu dalam progress pembelajaran bahasa Inggris murid – murid kita.

Tim kita selalu membangun cara untuk menerapkan sistem yang tepat dalam proses pembelajaran untuk murid – murid kita, dimana kita menerapkan kepada murid – murid kita bukan hanya mengerti Inggris, tetapi juga membangun rasa percaya diri dalam menggunakan bahasa Inggris di kehidupan sehari – hari

Kita juga menyediakan jasa untuk pelatihan bahasa Inggris untuk perusahaan, dimana tim kita sudah sangat berpengalaman dalam pelatihan bahasa Inggris untuk karyawan – karyawan di dalam perusahaan, dan disini juga membangun rasa percaya diri karyawan untuk berbahasa Inggris sehingga mereka dapat menerapkan di dalam pekerjaan mereka.

Tim kita dapat merancang kurikulum yang fleksible yakni sesuai kebutuhan untuk pelatihan bahasa Inggris di perusahaan, karena kita percaya bahwa setiap perusahaan memiliki kebutuhan yang berbeda – beda untuk material pembelajaran sesuai bidang perusahaan tersebut.

Apapun level bahasa Inggris anda, tujuan kita selalu sama, yakni membangun keahlian dan rasa percaya diri untuk menerapkan apa yang sudah dipelajari kapanpun dan dimanapun.

Anda berhak untuk mendapatkan yang TERBAIK, yang dimana merupakan apa yang kita tawarkan!

 

 


Image Gallery

Service Overview

We offer modern, dynamic and joyful english language education to boys and girls in Pre-School, Primary, Secondary and High School, Adult Learning and practical, skill orientated Corporate Training.

Contact Us

Address : Komplek Ruko Orchid Business Centre Block C1 No. 3A (Sederetan Edukits Batam Centre), Batam - Indonesia
Mobile Phone : 082168066811
Telephone : 0778 479262
E-mail : info@englishsolutionsbatam.com